تلفن تماس: ۰۱۱۳۵۱۵۵۴۱۰

تست تیر برق بتن

پایه برق بتن یکی از مهمترین محصولات شرکت مازیار می باشد که سابقه تولید آن به چند دهه می رسد. این محصول استراتژیک از نظر شرکت توانیر باید در سطح کیفی بسیار مطلوبی قرار داشته باشد. لذا در شرکت مازیار صنعت کیفیت این محصول بصورت خاص و پیوسته توسط واحد کنترل کیفیت و واحد آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار می گیرد. این محصول بدلیل حساسیت در این صنعت بصورت دوره ای از جانب بازرسان شرکت توزیع برق نیز مورد آزمایش و تست قرار می گیرد. در این آزمایش برای تیر برق هایی با کشش کمتر از 400 نیرویی معادل 3 برابر مقاوت آن و برای تیرهایی با کشش بالاتر از 400 نیرویی معادل 2.5 برابر مقاومت آن وارد می شود.

تیر برق باید بتواند پس از متحمل شدن این نیرو بدون هیچ آسیب به حالت عادی خود برگردد. در آخرین تست های صورت گرفته در تاریخ 27 مهر 1401 از سوی بازرسان شرکت توزیع برق استان مازندران، تیر برق بتن تولید شده در شرکت مازیار صنعت توانسته فشاری بیش از استاندارد را بدون کمترین آسیب پذیری تحمل کرده و تاییدیه لازم را دریافت نماید. در ادامه مراحل انجام تست تیر برق را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

آزمایش پایه برق بتن بصورت دوره ای و سرزده از سوی شرکت توزیع انجام می شود

روش تست تیر برق بتن

همانطور که پیشتر بیان شد هر پایه برق بتن که تولید می شود. دارای یک مقاومت کششی می باشد. که در مقاله فرایند تولید تیر برق بتن بطور کامل تشریح شده است. این نیروی کششی در واقع استانداردی است که از سوی شرکت توانیر تعیین می شود و خواستگاه آن میزان تحمل پذیری پایه برق بتن در برابر باد، وزن کابل ها و تجهیزات شبکه توزیع برق می باشد. بطور کلی تست تیر برق در دو مرحله انجام می پذیرد که در ادامه برای تیر برق 12 متری با مقاومت 600 روش تست تیر را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

تست کشش تیر برق

ابتدا یک تیر برق توسط ناظر شرکت توزیع برق بصورت تصادفی از محل دپو انتخاب می شود. و پس از انتقال آن تیر به روی سکوی تست قسمت های پایینی تیر برق با جک هایی از دو جهت کاملا محکم می شود. تا شبیه سازی کاشت تیر در زمین صورت بگیرد. سپس یک جک دستی که به دستگاه تست کشش متصل است را با استفاده از زنجیر و به قسمت فوقانی تیر متصل می کنند. در این مرحله تیر آماده تست کشش می باشد.

و از این لحظه در هر دوره با نظر کارشناس شرکت توزیع نیرویی از طریق جک دستی به تیر وارد می شود. ناظر شرکت توزیع همزمان با مشاهده دستگاه تست کشش بدنه تیر را به دقت بررسی می کند تا آسیب های محتمل را مشاهده و ثبت کند. این اعمال فشار و بررسی بدنه تیر تا نیرویی معادل 1500 باید ادامه پیدا کند. اما همانطور که در ویدئو مشاهده می کنید. تیر برق بتن شرکت مازیار صنعت نیرویی معادل 2800 را بدون هیچ آسیبی تحمل کرده و به حالت عادی خود برگشته است.

بررسی بافت میلگرد تیر برق

پس از تست کشش پایه برق بتن و بازگشت تیر به حالت عادی ناظر پایه منتخب را از نقاط مشخصی تعیین می کند تا شکست تیر جهت بررسی بافت میلگرد انجام شود. بر اساس اصول تولید پایه برق بتن در هر نقطه تعداد مشخصی میلگرد با قطر مشخصی باید وجود داشته باشد. که در این زمینه نیز تیر برق بتنی مازیار صنعت توانسته تائیدیه لازم را دریافت کند.

جهت مشاهده قیمت روز به قسمت محصولات قیمت تیر برق بتن مراجعه کنید و نقشه فنی و استاندارد تیرهای مختلف را دانلود کنید. و همچنین برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر مقاله تیر برق بتن را مطالعه کنید.

بررسی کیفیت تیر برق بتن

نتیجه تست هایی که واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه مازیار صنعت، در کنار بازرسان شرکت توزیع از محصولات به عمل می آورند سبب شده که مازیار صنعت همواره در لیست تامین کنندگان مورد تایید شرکت توانیر قرار بگیرد.

که این حضور پیوسته در لیست مورد تایید به معنی کیفیت بالای محصولات مازیار صنعت می باشد.

برای ارتباط مستقیم با کارشناسان مازیار صنعت و ثبت سفارش و یا اطلاع از آخرین تخفیف ها با مازیار صنعت تماس بگیرید و در صفحه اینستاگرام مازیار صنعت سوالات خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.