تلفن تماس: ۰۱۱۳۵۱۵۵۴۱۰

آبکاری گالوانیزه گرم

فرایند ایجاد یک لایه پوشش از مذاب فلز روی در سطوح فلزات را گالوانیزه گرم یا آبکاری می گویند. واحد آبکاری گالوانیزه گرم در زمینی به مساحت تقریبی 1200 متر در حال ارائه خدما ت می باشد.

فرایند گالوانیزه گرم یا آبکاری قطعات فولادی

  • چربی گیری
  • شستشو
  • اکسیدزدایی یا اسیدشویی
  • شستشو
  • روانساز یا فلاکس زنی
  • پیش گرم کردن قطعات
  • مذاب روی
  • سرد کردن در اب
  • تمیزکاری
  • بسته بندی و ارسال

چربی گیری

در این مرحله با استفاده از محلول قلیایی مانند سود سوزآور (NaOH) با دمای 90-70 درجه سانتیگراد، چربی های به جای مانده از مراحل شکل دادن مانند نورد،خمکاری،پرس از سطح قطعات پاک می شود. مدت زمان غوطه وری قطعات در محلول چربی گیر به مقدار آلودگی سطح بستگی دارد و معمولاً زمانی در حدود 10- 5 دقیقه مناسب می باشد. پس از این مرحله از وان آب گرم برای شستشوی محلول قلیایی که از مرحله چربیگیر بجا مانده استفاده می شود. تا مواد چربیگیر وارد وان اسیدی نشوند.

اکسید زدایی یا اسیدشویی

در این مرحله پوسته های اکسیدی(زنگ اهن) به جای مانده از مراحل تولید با استفاده از اسید، پاکسازی می شوند. اسیدی که شرکت مازیار صنعت استفاده می کند، هیدروکلریک اسید صنعتی 36درصد می باشد. پس از پایان این مرحله از اب سرد برای شستشوی محلول اسیدی بجا مانده استفاده می شود. تا مواد اسیدی وارد وان فلاکس نشوند.

روانساز یا فلاکس زنی

به منظور آماده سازی سطح برای انجام واکنش میان روی مذاب و آهن و همچنین افزایش نرخ بازدهی و کاهش اکسیداسیون روی مذاب، پیش از غوطه وری قطعات در وان روی مذاب، آن ها را در روانساز غوطه ور می کنیم.این وان شامل محلول حاوی کلرید آمونیوم-کلرید روی با نسبت وزنی مشخص می باشد.

پیشگرم کردن

عمل پیش گرم کردن به منظور نزدیک کردن دمای قطعات به دمای وان انجام می شود. تا از پاشش روی هنگام ورود قطعات درون وان مذاب جلوگیری شود.

غوطه وری در مذاب روی

نقطه ذوب فلز روی در حدود 450 درجه سانتیگراد می باشد. اما به دلیل افزایش سیالیت و بالا بردن توان پوشش دهی، دمای مذاب روی را به حدود 470 درجه سانتیگراد میرسانیم. سپس قطعات گالوانیزه در وان آب سرد تا دمای اتاق سرد می شوند. در مرحله آخر، براده های روی، متصل به قطعات به روش های مناسب، مثل سنباده زنی جدا می شوند. میزان ظرفیت آبکاری ماهانه شرکت به بالای 150 تن در ماه نیز می رسد. مازیار صنعت توان آبکاری تا میزان 300 تن در ماه را نیز دارا می باشد. همچنین در این واحد توان آبکاری پیچ و مهره ها در تمامی ابعاد و اندازه ها نیز وجود دارد.

آزمایش های مربوط به آبکاری

بصورت هفتگی و منظم میزان دما، پی اچ، بومه یا غلظت و درصد اهن موجود در حوضچه چربیگیر، اب گرم، اب سرد، اسید و فلاکس اندازه گیری می شود که در صورت تعویض یا احیا مواد متناسب با هر حوضچه به آن اضافه می شود. روی مورد استفاده جهت ابکاری قطعات دارای خلوصی برابر با 99.98 درصد می باشد که از نظر کیفیت روی بسیار عالی است.

استخر های گالوانیزه گرم

قطعات باید در فواصل زمانی خاصی در اسختر ها وارد یا خارج شوند. این قطعات حدود 15 دقیقه در استخر جرم گیر، حدود 2 دقیقه در آب گرم، سپس 15 تا 20 دقیقه در اسید ، سپس در استخر آب سرد آبشویی، بعد از آن وارد استخر فلاکسینگ و در نهایت به مدت 2 دقیقه وارد بخش خشک کن می شوند. پس از اتمام مراحل قبل وارد وان مذاب روی با خلوص 99.98 درصد می شوند. در نهایت برای خنک شدن فلز وارد آب خنک می شوند. وان مذاب دارای حدود 7 متر طول و 1.5 متر عمق با 1.10 متر دهنه می باشد.

نمونه سفارش مشتری

سفارش مشتریان در زمینه پایه های فلزی شامل پایه چراغ های 6 وجهی و 8 وجهی در ارتفاع 8،9،12 متر و پایه دوربین های 36 متری 24 متر و 12 متر و پایه پرچم می باشد. و در زمینه یراق آلات شامل سکو ترانس، کات اوت، نبشی یا براکت، ناودانی ، انواع کنسول و جلوبر می باشد. همچمنین در زمینه دکل های 20 کیلو ولت شامل محصولاتی مانند دکل های مشبک انتقال برق و مخابراتی می باشد. عمده سفارشاتی که توسط مشتریان جهت ابکاری به واحد منتقل می شود، شامل لوله و نبشی و توری مشبک و تیرآهن می باشد. در این واحد برای کشورهای منطقه ازجمله عراق، افغانستان، تاجیکستان و ارمنستان نیز آبکاری انجام شده است.

شمش

شمش های روی استفاده شده در این واحد دارای خلوص 99.98 درصدی است. این خلوص بالاترین کیفیت موجود را ارائه می دهد.

برای مشاهده و اطلاعات بیشتر خدمات واحد گالوانیزه گرم را مطالعه کنید. همچنین مقاله روش تعیین قیمت گالوانیزه گرم را مشاهده کنید. و یا برای سفارش گالوانیزه با مازیار صنعت تماس بگیرید و یا در اینستاگرام مازیار صنعت سوالات خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند. برای اطمینان از کیفیت خدمات و محصولات مازیار صنعت را در لیست تامین کنندگان مورد تایید شرکت توانیر کلیک کنید.